Ida-Dahari_logo_horizental_grey
חווית לקוח משתמש בעיצוב החלל

חווית לקוח? מה הקשר בין שיווק למשאבי אנוש

שיווק ומשאבי אנוש הן שתי מחלקות עם מטרה זהה:
להבין מה אנשים צריכים ולחבר את חווית הלקוח/עובד לערך של המוצר/העבודה

הפעם אני רוצה לשים זרקור על חווית הלקוח/עובד במרחב הפיזי
מרב טכנולוגיה, בינה מלאכותית ואלפי אפליקציות שכחנו לרגע להתבונן על המרחב הפיזי שלנו
שהוא בעצם הכי משפיע על המוח הקדום שלנו (שלא מתפתח בקצב של הטכנולוגיה) ולכן יש לו את ההשפעה הכי חזקה על התחושות והרגשות שלנו

בואו נדבר על מחלקת השיווק –
שצריכה להמציא את עצמה כל שנה מחדש לקראת התערוכה (בארץ או בינ"ל)
עיצוב הדוכן הוא זה שימשוך את תשומת (המאוד קצובה) של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו לבוא ולחקור ולהתרשם מהמוצר שלנו
העיצוב של הביתן ישפיע על חווית הלקוח וההתרשמות הראשונית מאיתנו כחברה חדשנית לעומת המתחרים.
לכן משקיעים כל שנה הרבה מאוד משאבים ליצירת אפקט וואו חדש כדי לבלוט בין כל שאר המציגים האחרים.

עכשיו ניקח את זה למחלקת משאבי אנוש –

שגם היא צריכה לייצר חווית משתמש עבור לקוחותיה – שהם בעצם העובדים של החברה
כשמסתכלים על גיוס ושימור עובדים יש צורך אמיתי ביצירת מרחב פיזי נעים ואטרקטיבי כדי לייצר חווית משתמש (של העובד) במהלך שעות העבודה.
למרות שהמשכורת טובה, למרות שמהות העבודה מענינת, אנשים מעדיפים לעבוד במקום שנראה טוב
כי הם מעריכים שיהיה להם יותר נעים להעביר כאן את היום וזה גם מעיד על תפיסת והערכת ההנהלה את העובדים.

החלל שמקיף אותנו גורם לנו להתנהגות ולרגשות מסוימים
בין אם חיבור למקום, אמפטיה, גאווה ,
ובין אם חוסר מוטיבציה, זלזול , רצון לסיים וללכת
אז נכון , עיצוב פנים של המשרדים הוא רק חלק אחד מתוך כל המכלול של חווית הלקוח/העובד אבל יש לו השפעה משמעותית בתפיסת הערך הראשונית ובתחושת הבטן לגבי העסקים עם החברה.

האם אתם מזדהים עם חשיבות עיצוב החלל כחלק מחווית הלקוח והעובד ?

שתפו:

מאמרים אחרונים

לא כל יום פורים !

מכירים את אלו שמתאמצים מדי להיות משהו שהם בעצם… לא ?! זה כמו להגיע לאירוע רשמי עם כפכפים וחוטי קשירה עם פרפריםאו להיפך – להגיע

קרא עוד »