Ida-Dahari_logo_horizental_grey

מילת הקסם – בידול – ואיך זה קשור לעיצוב?

כל עסק מבין שעל מנת למשוך אליו את הלקוחות הנכונים הוא חייב בידול.
אז איך מוצאים את הבידול החמקמק בשוק תחרותי ?
נתחיל מהתחלה – השוק רווי !

אם תשאל 95% מבעלי העסקים הקטנים מה הבידול שלך – הם יתארו את אותם דברים : כולם מקצוענים, כולם אמינים, כולם יודעים להתאים לך בדיוק את המוצר שמיועד בשבילך, כולם יודעים לאבחן במדויק את הצרכים שלך כלקוח. אז אם כולם מקצוענים וכולם יודעים לתת ללקוח את המענה המדויק אז איפה פה הבידול ?

עיצוב לובי ומשרדי הנהלה במפעל בתחום הפארמה

הבולטות שלנו בעסקים היא היתרון או החיבור המיוחד שקולע ללקוח הנכון לנו, והוא שונה מהמתחרים האחרים בענף שלנו.

אז מהם האלמנטים שיוצרים בידול ?

  • בידול באמצעות מוצר או מרכיב יחודי – למשל ללא גלוטן, חומרים לאנשים אלרגניים, ציוד יעודי מיוחד (רפואי או טכני) פתרון טכני יחודי עם פטנט רשום וכד'.
  • בידול באמצעות התמחות בשיטת עבודה או קהל יעד – למשל פתרון לנכים, מענה לגיל השלישי, ילדים עם הפרעות קשב , איתור נעדרים, וכד'.
  • בידול ע"י חיבור לסיפור אישי – גירושין, שינוי תעסוקתי, מחלה.
  • בידול ע"י שילוב של התמחויות – למשל נגר שהוא גם מסגר. מטפל אלטרנטיבי שהוא גם רופא.
  • בידול באמצעות עיצוב העסק והחוויה שהוא מייצר – כל עסק שיש לו חלל פיזי מייצר אווירה / חוויה יחודית למקום שלו.

לדוגמא –

ברחוב מסוים יש מגוון של בתי קפה , כולם מוכרים קפה והסלט , ההבדל הוא באווירה שקשורה לעיצוב המקום. איפה כיף לנו לשבת.

משרדים של חברה שרוצה לשדר משפחתיות וצניעות , יהיו מעוצבים אחרת ממשרדי חברה שרוצה לשדר אנחנו קצה חוד החנית ואנחנו מוצר פרימיום.

מספרה קהילתית או שכונתית תהיה מעוצבת אחרת ממספרה שמכוונת לקהל יעד שמחפש את היוקרה והיחודיות עם התספורות הכי עדכניות.

אין זה אומר שהחלל של העסק לא צריך להיות מעוצב על מנת לשדר פשטות , הכוונה היא שהוא כן צריך להיות מעוצב אחרת כך שישדר הרגשה של פשטות ולא פורמליות.

כל לקוח מתחבר לרגש אחר שעונה אצלו על צורך אחר, וכאן בעצם נמצא הבידול – במענה על הצורך של הלקוח.

לא בהכרח המחיר הזול יצליח להביא לקוחות, ולהיפך דווקא הבידול הוא זה שמאפשר לדייק את הלקוחות הנכונים לנו וגם לגבות על המוצר או השירות שלנו מחיר ראוי.

חלק מהלקוחות מחפשים נוחות , חלק מחפשים מראה מסוים , חלק מחפשים יד מדריכה, חלק צריכים רק הכוונה ומעדיפים ללכת לבד, יש שמחפשים פנטזיה, יש שמחפשים את הברור והמוצק.

לכל עסק יש את היחודיות שלו , רק צריך לפזר את הרעש ולהתמקד בבסיס ואז נדע למצוא את הבידול שלנו.

ואחרי שמצאנו את הבידול שלנו –

לעצב את החלל של העסק כך שנייצר את האווירה המתאימה ללקוח שלנו ותייצר את החוויה שהוא זקוק לה.

שתפו:

מאמרים אחרונים