Ida-Dahari_logo_horizental_grey

איפה תשב מכונת הצילום – תכנון זרימה נכון במשרדים

כמעצבת משרדים אני תמיד מרגישה שמוטלת על כתפיי אחריות לתכנון היום יום של לקוחותיי במהלך יום העבודה שלהם.

ההחלטות שאני עושה כמתכננת נוגעות לתהליכי עבודה, זרימה של אנשים בחלל, יצירת דינמיקה של התנהלות, וככך עליי לגעת בכמה שיותר פרטים , ולפעמים אלו דווקא החלקים "הנשכחים" שיכולים להקל או חלילה להפריע להתנהלות עבודה תקינה.

אחד מה"מוזנחים" הרגילים היא מכונת הצילום….. כן, כן. בהרבה משרדים שאני מגיעה כדי לשפץ אני מגלה שהמכונה עומדת באמצע המסדרון , דפי הצילום הנוספים והטונרים מאוחסנים במקום רחוק, לפעמים דווקא המכונה הגדולה – זו שיכולה לצלם חוברות או דפים גדולים – ממוקמת לא ליד העובדים שהכי משתמשים בה.

בכל מה שקשור לזרימה של אנשים בחלל , השאיפה היא למקטין את מרחקי ההליכה של העובדים ממקום למקום על ידי הנגשה ומיקום קרוב של הכלים הדרושים להם לעבודה שוטפת.

לדוגמא – מחלקת תפ"י שאחראית על הנפקה של פקע"ות עבודה, דוחות שוטפים של מעקב אחרי יצור או תהליכים לוגיסטיים – זקוקים למכונת צילום גדולה הסמוכה לאשכול המשרדים שלהם.

מחלקת שיווק וגרפיקה – במידה ומשתמשים הרבה במכונת צילום כדאי שאחת כזו צבעונית תהיה קרובה אליהם.

אם כבר מיקמנו מכונת צילום גדולה – כדאי למקם עמדת אחסון לצידה (במידה ומתאפשר המרחב) לדפי צילום נוספים, טונרים, פח אשפה או מגרסה.

ואם ניקח את המכונה הבומבסטית ונסדר לה נישה צבעונית ומיוחדת הרי שיצרנו אלמנט מיוחד באמצע החלל שהוא גם שימושי, גם נגיש, וגם מעוצב. יותר טוב מזה ????

לסיכום – בתכנון משרדים וחללי עבודה יש לשים לב לפרטים רבים ככל האפשר ולתת להם פתרונות כבר בשלב התכנון המוקדם.

לפרטים נוספים או פגישת יעוץ לגבי תכנון נכון במשרדים התקשרו אליי 0524289211

או צרו קשר ונקבע פגישה.

שתפו:

מאמרים אחרונים